Projekt je založen na digitálních technologiích, které umožňují zpřístupnění vzdělávání všem cílovým skupinám, včetně počátečního vzdělávání a zároveň umožňují vytvořit zcela novou kvalitu nabídky a obsahu vzdělávacích aktivit. K vybudování nástrojů pro neformální a celoživotní vzdělávání budou využity lokality po těžbě.
Projekt si taktéž klade za cíl vyhodnocování znalostí, dovedností a postojů občanů (zvlášť mladých lidí) ke klimatické změně, udržitelnému rozvoji, ochraně životního prostředí a transformačním procesům, které se odehrávají v rámci Moravskoslezského kraje.
Zaměření daného projektu je v podstatných aspektech obdobné již podpořeným strategickým projektům. Realizací by tedy došlo k překryvu klíčových aktivit s jinými projekty, což by vedlo k neefektivnímu využití prostředků a duplicitě v rámci programového portfolia.
Cíle projektu nebyly dostatečně a věcně podloženy relevantní poptávkovou analýzou. Chyběla jasná identifikace potřebnosti a konkrétního přínosu projektových výstupů, což neumožnilo ověřit jejich opodstatněnost a míru souladu s aktuálními potřebami cílových skupin.
Zároveň nebyly doloženy potřebné smlouvy o spolupráci s relevantními partnery a chyběla detailní specifikace samotného rozsahu projektu. Bez těchto podkladů nebylo možné jednoznačně vyhodnotit, zda projekt naplňuje definiční znaky veřejné podpory a do jaké kategorie jej lze zařadit.
S ohledem na výše uvedené skutečnosti nebylo možné přistoupit k realizaci projektu v dané podobě.