Projekt obsahuje celý soubor aktivit, jejichž cílem je vytvořit podmínky pro systémovou změnu výuky za účelem zvýšit připravenost obyvatel Ústeckého kraje na transformační změny. Zaměřuje se na prohloubení porozumění samotného konceptu transformace regionu – a to prostřednictvím nově vytvořených nástrojů, které umožní inovovat obsah vzdělávání v mateřských a základních školách. Projekt zároveň klade důraz na rozvoj potřebného lidského kapitálu pro budoucí potřeby regionu.
Veškeré aktivity jsou přímo cíleny na klíčové skupiny, tedy na děti, žáky a pedagogy mateřských a základních škol v Ústeckém kraji.
Hlavní platformou pro šíření výstupů projektu bude webové prostředí, které poslouží jako úložiště všech materiálů vytvořených v rámci projektu pro klíčové aktéry transformačního procesu v Ústeckém kraji. Zároveň bude sloužit jako nástroj pro komunitu učitelů a širokou veřejnost, prostředek ke zlepšení image kraje a jako podpora posilování identity jeho obyvatel.
Projekt navazuje na aktivity fungující sítě místních akčních skupin, které od roku 2016 budují individuální vazby v regionech Ústeckého kraje, mají zkušenosti s animací a předpoklady pro popularizaci transformačních témat a jejich aplikaci do poslání škol.
Cílem projektu je zvýšit připravenost dětí, žáků a dalších aktérů v regionu na probíhající společenské a ekonomické změny prostřednictvím moderních didaktických materiálů, kreativních metod a inovativního přístupu k výuce.
Projekt přináší:
Projekt je realizován metodou bottom-up, vychází z potřeb regionu a aktivně zapojuje více než 1000 subjektů – od škol přes města a obce až po podniky a neziskové organizace. Hlavním cílem je podpořit kreativitu, podnikavost a připravit mladou generaci na nové výzvy pracovního trhu a technologického rozvoje regionu. Již na konci roku 2025 bude připravený nový web Transformace hrou a první sady didaktických materiálů