Na jedno zařízení lze podat pouze jednu žádost do každé aktivity. Tzn. na stejné zařízení lze podat žádost nejdřív do Aktivity 2 (projektová příprava) a až poté do Aktivity 1 (realizace).
Není možné, aby na stejné zařízení (např. družinu) do jedné aktivity podal žádost nejdřív zřizovatel (např. obec) a poté i samotné zařízení.
Do Přílohy č.1 je nutné popsat jakým způsobem či aktivitami se bude zařízení právě těmto tématům věnovat, tzn. například právě zájmový kroužek nebo obsah vzdělávacího plánu apod. Nicméně toto naplnění nemá přesně stanovenou strukturu, takže nákup pomůcek ani vytvoření kroužku není povinné ani vyžadované.
Ano a také bude potřeba doložit souhlas zřizovatele (tzn. např. obec, pokud se jedná o ZŠ) s realizací projektu a dofinancováním. Většinou je tento souhlas dokládán ve formě usnesení orgánu.
Nezáleží, jestli žádost podá obec jako zřizovatel nebo samotné zařízení. Podmínky veřejné podpory se vždy určují podle typu zařízení. Tzn. pokud je DDM financován převážně z veřejných zdrojů, tak bude podpořen mimo režim veřejné podpory.
V tomto případě je možné žádat přes existující školní družinu. V jiných případech, kdy tato možnost není, je nutné podporu vznikajícího zařízení řešit individuálně (pravděpodobně bude nutná nastavit specifickou podmínku např. k první žádosti o platbu).
Ano, v OPST platí stejný postup.
V případě podání žádosti do Aktivity 2, není možné do žádosti zahrnout i nákup budovy. PD je možné použít pro žádost o dotaci i v jiném dotačním titulu. Výstavba podporovaných zařízení je podporována v Aktivitě 1 v této výzvě.
Ano, nákup objektu i pozemku je způsobilý výdaj.
Ano, do inženýrských sítí je možné zahrnout i datové sítě.
Ano. V Aktivitě 1 se projektová dokumentace řadí do nepřímých výdajů. V případě Aktivity 2 se jedná o přímý výdaj.
Partnerství není ve výzvě umožněno.
Ano, pokud budou splněny i ostatní podmínky výzvy, tak takový projekt podpořit lze.
Ano, pokud budou splněny i ostatní podmínky výzvy, tak takový projekt podpořit jde. Parkovací plochy se řadí do přímých výdajů.
Rekonstrukci školní družiny je možné podpořit. Zázemí pro učitele se řadí do nepřímých výdajů.
Je nutné, aby projekt byl uveden v MAP platnému k datu podání žádosti o podporu.
Stačí splnit bezbariérovost podpořených prostor a bezbariérového WC.
Obecně je možné podpořit i venkovní prostory a zázemí, nicméně pokud nejsou konkrétní aktivity nebo prvky uvedené v Pravidlech pro žadatele a příjemce, je lepší je nejdříve zkonzultovat.
Ano, je to možné.
Přesné podoba vzdělávání ani jeho frekvence není stanovena. Množství poskytovaných aktivit nemá vliv na hodnocení projektu. Vzdělávání v daných oblastech nemusí být poskytováno ve všech jednotlivých učebnách nebo prostorech. Stačí, že ho splní zařízení jako celek.
Ne, je pouze nutné splnit, aby vzdělávací zařízení (jako celek) danou podmínku plnilo.
Je samozřejmě žádoucí, aby všechny podpořené prostory byly bezbariérově dostupné. Nicméně v případě, kdy neprobíhají žádné stavební úpravy a projekt řeší pouze pořízení vybavení není bezbariérovost nezbytně vyžadována.
Ano, schodolez není řešením bezbariérovosti.
Přesné podmínky pro splnění poskytování tematického vzdělávání zařízením nejsou stanoveny.
Pro Aktivitu 2 je nutné k žádosti vyplnit Přílohu č. 1b – Struktura předběžné studie proveditelnosti pro další vzdělávání.
Pro Aktivitu 1 není studie proveditelnosti vyžadována.
Ne, předschválení přes MSID neprobíhá.
Ano přesně tak, pokud budou podpořené prostory alespoň ze 75 % využity obory, které do uvedených výjimek spadají, bezbariérovost nemusíte řešit.
Není povinnou přílohou.
Ano, učebny a výukové prostory podpořené z projektu musejí být bezbariérově dostupné, pokud není možné aplikovat výjimku (vyjádření památkového úřadu ke stavební části, případně je zdravotní omezení vyloučeno z oboru studia – např. kominíci, hasiči atp.)
Ano, lze, pokud jde o pořízení vybavení pro odborné učebny (výukové prostory) a související kabinety a zázemí.
Pokud bude splněna podmínka 75 % využití učebny k výuce odborných předmětů právě pro ty obory, které do výjimky spadají, není nutné bezbariérovost řešit.
Ano, je to způsobilý výdaj a řeší podmínku bezbariérovosti. Obecně ale platí, že preferovaným řešením jsou výtahy a bezbariérové rampy.
V takových případech necháme rozhodnutí na příslušném stavebním úřadu. Je tedy potřeba dodat vyjádření stavebního úřadu, které doloží, že zásah do budovy (např. za účelem vybudování výtahu, bezbariérové rampy či šikmé zdvihací plošiny) není možný.
Ano, je nutné, aby záměry v KAP (případně MAP) byly přiřazené k odpovídajícím typům projektů a aby typ projektu odpovídal výzvě, ve které projekt žádá o podporu.
Ano, to je správný postup.
Pokud se družina a dílna nachází ve stejném stavebním objektu (budově) jako výukové prostory, tak je lze zahrnout.
ZŠ v rámci výzvy na Konektivitu nejsou v Ústeckém kraji podpořeny na přání kraje, který tím sleduje svoje dlouhodobější investiční zájmy.
Ano, takový postup je možný.
Přesné parametry průzkumu trhu nejsou dané. Stačí doložit jen výsledky průzkumu.
Postačí podepsat žádost jako celek.
Ano je to možné, ovšem zvýšení energetické účinnosti nesmí být jediným výdajem projektu.
Uznatelný náklad je výmalba celé třídy.
Ano, tyto vyvolané investice jsou způsobilé.
V tomto případě není třeba bezbariérovost řešit. V příloze č. 1 Analýza souladu projektu s programem a podmínkami výzvy je uvedeno, že se podmínka bezbariérovosti nevztahuje na výjimky uvedené v nařízení vlády č. 211/2010 Sb. (příloha č. 2. kategorie 1; 2; 4 a 6), o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů.
Schodolez nelze považovat za dostačující pro zajištění bezbariérovosti podpořených učeben v patře, protože nezajišťuje možnost volného pohybu osoby na vozíku a jeho použitelnost může být omezená ve vztahu ke konkrétnímu typu vozíku. Nejedná se také o univerzální řešení pro všechny osoby se sníženou schopností pohybu nebo orientace.
Ne, bezbariérovost je pro projekty podávané do výzev zaměřených na konektivitu nerelevantní.
Ano musí, viz kapitola 2.2. Standardu konektivity.
Panel Amos vision je způsobilý jako koncové zařízení.
Ano, tiskárny, scannery, kopírky apod. se považují za koncová zařízení.
Ano, může.
Ne, tělocvična není považována za odbornou učebnu.
Vybudování venkovní odborné učebny je možné, ale musí být dodržena podmínka minimálně 75 % časového využití dle rozvrhu učebny v období září-červen pro formální výuku odborných předmětů, což může být u venkovních učeben zejména v zimních měsících problematické.
Ano, je možné podat v odborných učebnách a konektivitu řešit jako doprovodnou část projektu.
Stačí, aby byl projekt uvedený v MAP.
V případě SŠ platí, že projekty podané do IROP musí být uvedeny v RAP, naopak projekty pro OPST v RAP být uvedeny nesmí. Z tohoto principu vyplývá, že projekt podaný v IROP nesplňuje kritéria pro podporu z OPST.
V případě ZŠ je takový postup je možný, nesmí však dojít ke dvojímu financování. Projekt podaný do IROP musí být stažen před vydáním rozhodnutí o podpoře z OPST.
Ano, pokud se jedná o rozdílné odborné učebny a nedojde tedy ke dvojímu financování, lze takto postupovat.
Náklady na zpracování projektové dokumentace či zpracování žádosti a jejich příloh lze zahrnout do nepřímých výdajů projektu.
V případě plateb obcí u čistě neinvestičních projektů jsou dotační prostředky zasílány zprostředkovaně prostřednictvím příslušného kraje na účet uvedený v MS2021+. Účet kraje, prostřednictvím kterého je podpora poskytována, bude uveden v rámci právního aktu. Finanční prostředky podpory budou převedeny na účet kraje, kterému bude zaslána příjemcem podpory kopie rozhodnutí včetně potřebných údajů pro identifikaci daného finančního převodu. V těchto případech bude účet kraje uveden v MS2021+ jako účet pro zaslání podpory u subjektu příjemce podpory. V názvu účtu bude uvedeno, že se jedná o účet kraje (například „bankovní účet Moravskoslezského kraje“). Stejně tak budou prostřednictvím zřizovatele zaslány prostředky příspěvkovým organizacím krajů, měst a obcí. I tento účet zřizovatele musí být doložen a uveden v MS2021+.
Klasifikaci na investiční a neinvestiční výdaje určuje příjemce podpory ve finančním plánu a rozpočtu projektu na základě kterého vystavuje jednotlivé ŽoP. Příjemce podpory musí věnovat zvýšenou pozornost rozdělení na investiční a neinvestiční výdaje, protože od toho se odvíjí charakter poskytované podpory a její zaúčtování poskytovatelem i příjemcem podpory podle platné legislativy. Případné změny členění investičních/neinvestičních výdajů vyžadují kromě úpravy finančního plánu i změnu rozpočtu a vydání změnového právního aktu. V průběhu financování je změna možná pouze na prostředcích neprofinancovaných prostřednictvím ŽoP.
To možné není, musí být dodržen minimální limit podpory ve výši 0,5 mil. Kč na jednu školu / školské zařízení.
Příspěvek ze státního rozpočtu není umožněn, spoluúčast je pro všechny typy nositelů stejná ve výši 15 %.
Není nutné částku přesně dodržet, nicméně je vhodné jakékoliv výraznější odchylky zdůvodnit.
Ne, probíhá pouze kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti.
Oprávněným žadatelem jsou vzdělávací zařízení, uvedená na seznamu škol s nejvyšším poměrem sociálně znevýhodněných žáků. Tento seznam je přílohou výzvy a byl zpracován MŠMT. Pokud škola není na seznamu uvedena, není oprávněným žadatelem, i když žádala o podporu z Národního plánu obnovy.
Přílohu č.6 – Vyjádření Národního pedagogického institutu vydává konzultant/ka podpořené školy. Tito konzultanti od Národního pedagogického institutu se školou již spolupracují a škola na ně tedy má kontakt.
Žadatel kontaktuje konzultanta podporované školy (e-mailem) a pošlou mu Přílohu č. 6 – Vyjádření Národního pedagogického institutu a požádá ho o vyplnění této přílohy. Aby mohli konzultanti vyjádření vydat, potřebují zároveň zaslat vyplněnou Přílohu č. 2 – Analýza souladu projektu s programem a podmínkami výzvy.
Určení spádové oblasti bude individuální dle umístění projektu. Tuto podmínku lze konzultovat také s CzechInvest v jejich regionálních pobočkách sídlících v uhelných krajích.
Dílna by měla být otevřena i ve večerních hodinách a alespoň jeden den o víkendu, aby ji mohli pravidelně navštěvovat také lidé mimo svou pracovní dobu a rodiny s dětmi; může být otevřena i 24/7, ale není to nezbytně nutné.
Realizované kurzy pro zaměstnance je nutné „obhájit“ jejich potřebou zvyšování kvalifikace, případně rekvalifikace, současně s provázaností na celkový Plán transformace podniku.
Finanční gramotnost jako dílčí téma lze spíše akceptovat, za předpokladu výše uvedeného. Samostatné kurzy na finanční gramotnost ovšem kvalifikaci nezvyšují.
Vzdělávací kurzy lze realizovat až po vydání právního aktu, před podáním žádosti nelze čerpat podporu na vzdělávání.
Jedná se o společnosti přímo zasažené transformací způsobenou přechodem na nízkouhlíkovou ekonomiku. Nejde o to, zda společnost přímo působí v uhelném průmyslu, ale zda jeho útlum bude mít dopad na vaši firmu.
Nebude, procentuální navýšení kapacity nevyžadujeme.
Výzva bude určena pro celé území.
Díky cookies je pro vás prohlížení stránek jednodušší. Jsou to malé datové soubory, které pomáhají webu správně fungovat.
Technické cookies jsou nezbytné, aby web fungoval, proto je nejde vypnout. Díky nim vidíte stránky a formuláře správně. Tyto cookies vám také umožňují vyhledávat na webu.
Analytické cookies nám říkají, jak lidé používají webové stránky. Anonymně sbírají informace, z nichž poznáme, co funguje a co máme zlepšit. Tedy pokud máte zapnuté tyto cookies, pomáháte nám web dál vylepšovat.